WordPress-hjemmeside💻
Spørgsmål 1/6
Hvad kendetegner dig?
Nystartet virksomhed
Mindre virksomhed
Veletableret virksomhed
Spørgsmål 2/6
Hvad skal din hjemmeside være?
Simpelt online visitkort
Hjemmesiden skal give kunder mulighed for at finde informationer om mig/os.
Mellemstor
Hjemmesiden skal fungerer som et led i at skaffe flere kunder.
Stor
Hjemmesiden skal indgå i en større online strategi.
Spørgsmål 3/6
Hvor mange undersider skal den have? ("Om os", "Kontakt" osv.)
1-10
11-20
+20
Spørgsmål 4/6
Skal hjemmesiden have specielle funktioner? (F.eks. flere sprog, prisberegner, online betaling)
Ja
Nej
Ved ikke
Spørgsmål 5/6
Jeg ved hvordan min hjemmeside skal se ud
Ja
Jeg ved præcis hvordan den skal se ud
Lidt
Jeg har en nogenlunde idé
Nej
Jeg har ingen idé til design og opsætning
Spørgsmål 6/6
Hvad er tidshorisonten?
Hurtigst muligt
2-4 uger
+4 uger
Estimeret og uden moms.
Start en dialog via formularen nedenfor, og lad mig komme med en nøjagtig pris. 😊
Nultil beregner
Årsagerne er mange, men lad mig alligevel komme med nogle eksempler.
En freelance webudvikler som mig er typisk mere specialiseret end et stort bureau. Jeg er f.eks. specialiseret i at udvikle hjemmesider – både i CMS-systemet WordPress, men også i rå kode.
Hvis du går til et større webbureau, har de med ret stor sandsynlighed ansatte specialister i webudvikling, grafisk arbejde, betalt annoncering, tekstforfatning mm.
Bevares, der findes også freelancere, som sælger sig som eksperter inden for alt det som et bureau kan hjælpe med. I min verden kan det ikke lade sig gøre at man er ekspert til alt, men i stedet have kendskab til mange ting, uden at være rigtig god til noget.
Når valget skal stå mellem en freelancer som mig og et bureau, er prisen også en faktor som spiller ind. Rigtig nok er det svært at sige om prisen for en hjemmeside er højere det ene sted i forhold til det andet, når en hjemmeside ikke er en hyldevare. Når det så er sagt, så har jeg som freelancer ikke de samme store udgifter på kontor og en masse andre ting, som et typisk større bureau vil have. Det betyder at jeg med en rimelig sandsynlighed, i hvertfald ikke er dyrere end et bureau.
I modsætning til et webbureau som har faste åbningstider, har jeg ingen faste åbningstider. Det betyder at jeg er ret så fleksibel, når det kommer til aftalte mødetidspunkter. Når det så er sagt, har jeg et princip med ikke at tage telefonen om aftenen, hvis jeg er midt i noget ikke-arbejdsrelateret.
Alle de hjemmesider jeg udvikler, ejer mine kunder 100%. Det betyder at du ikke er afhængig af mig på nogen måde, og du bestemmer helt selv hvem der skal vedligeholde din hjemmeside efterfølgende – om det er dig selv, mig eller en anden.
De fleste af de hjemmesider jeg udvikler for mine kunder, er bygget i CMS-systemet WordPress. CMS står for “Content Management System”. Som navnet antyder, er et CMS et system, som gør det muligt at administrere noget. WordPress er dermed et system som kan bruges til at administrere en hjemmeside, uden du behøver at have kendskab kode.
WordPress er samtidig et open source, hvilket vil sige at alt koden ligger frit tilgængelig, og man kan derfor lave alle de tilpasninger man har lyst til. Du kan læse mere om WordPress og dets fordele i blogindlægget “Hvorfor vælge WordPress?”.
Alle hjemmesider jeg laver er mobilvenlige. Det er super vigtigt i forhold til nutiden, men også fremtiden. Når en hjemmeside er mobilvenlig, eller ‘responsive’ som man også kalder det, betyder det at den tilpasser sig alle skærmstørrelser og enheder, dine besøgende måtte tilgå din hjemmeside fra.
Du kan forvente at over 50% af alle dine besøgende tilgår din hjemmeside fra mobilen, hvorfor det er vigtigt at din hjemmeside fremstår professionel – også på mobilen.
Hvis din hjemmeside ikke er mobilvenlig, kan du nemt risikerer at dine besøgende smutter hurtigt videre til en anden side, da de ikke kan finde rundt og finde de relevante informationer. Det resulterer i at dit budskab ikke rammer dine besøgende, og du mister potentielt set indtægt.
Hvis vi lige tager de tekniske briller på engang, og så har et mobilvenligt design også indflydelse på din hjemmesides performance i Google og andre søgemaskiner. At din hjemmeside passer godt til mobilen, prioriterer Google højere, end den passer godt til en computer.
Det betyder helt konkret, at Google hellere vil vise hjemmesider i toppen af søgeresultaterne, som har et mobilvenligt design.
En hjemmeside er mobilvenlig når den tilpasser sig alle skærmstørrelser og enheder. Det indebærer også at tekst, billeder, knapper osv. er nemme at se og integrere med på mobil såvel som computer og tablet.
Google har et smart online værktøj, hvor man kan tjekke om sin eksisterende hjemmeside er mobilvenlig. Tjek om din hjemmeside er mobilvenlig her.
Gennem tiden har jeg samarbejdet med små som store virksomheder i hele Danmark, og sætter en ære i at levere et produkt der dækker kundens behov.